Andra släktforskare

ABC-klubben

En sida för släkten Brusman: http://www.nogg.se/brusman
(Jag intresserade mig mycket för mina förfäder under framför allt 90-talet och får fortfarande en del frågor från släkten kring detta. Den här sidan är framför allt tänkt att kanalisera släkten Brusmans intressen för förfäderna.)

Anders Pemers hemsida Anders Pemer

Ancestors of Lillie Caroline Storjohann Dean Wood’s anor från Västra Torup, Brönnestad, Matteröd, och Oderljunga/Perstorp. Även Färingtofta, Ignaberga, Norra Sandby, och Riseberga. 

Anders Elofssons hemsida Innehåller mest släktforskning från Kalmar län, Kronobergs län och Blekinge län.

Annas sida Mina anor kommer till största delen från Skåne, Blekinge, Småland, Värmland och Västergötland.

Carl-Erik Ripas hemsida på Internet. Carl-Erik Ripa

Cheryl Lindquist Morris Mina anor kommer från Värmland, Örebro län, Jönköpings län och Östergötland.

Dufvas släktforskning Camilla Dufva

Edlundssons släktforskning Johan Edlund

Elisabeth Thorsell Sidorna handlar mest om släkt- och emigrantforskning, men också om släktforskningsbyrån ET Genealogy, en liten firma som gör släktforskningsuppdrag och viss grafisk produktion inom släktforskningsområdet. Elisabeth Thorsell är mest känd som redaktör för Släkthistoriskt Forum och författare till läroboken . Släktforskning, vägen till din egen historia .

Fredrik Engmans släktforskningssida Jag har släktforskat på min farmors sida. Min farmor heter Evy Engman, och hennes släkt har rötter i Redvägs härad i Västergötland.

GERT PAHLSSONS HEMSIDA Jag har intresserat mig för vissa socknar som jag utrett i stort sett alla personerna, detta gäller Hörja socken i Västra Göinge härad i Norra Skåne samt Ljungs socken i Gullbergs härad i Östergötland. För närvarande har jag cirka 60.000 personer inmatade på min dator som jag själv utrett.

Hans Ahlborg En utmärkt guide om släktforskning i Sverige med många länkar.

Hans Lackéus Anor från Värmland och Västergötland. Delvis på engelska.

Indelta soldater i Kullings kompani av Västgötadals regemente, och avskrifter ur Ödenäs sockens kyrkböcker. Peter Hjortstam

Min släktforskning Min släktforskning är koncentrerad till Småland (Kronobergs län) och Skåne. Peter Rönn

Min webbsida för historiska släktfotografier Göran Blomqvist

Per-Olof Bergman Innehåller bl.a. en redogörelse för Föreningen DIS’ vigselboksregister, register till vigsellängder för församlingar i Halland, register till genealogiska tidskrifter, släkt- och antavlor i litteraturen samt texten till Anders Lignells Beskrifning öfver Dalsland m.fl. Dalslandsböcker. Eskekärr-Tomasbolssläktens på Dal släktförening. En del av materialet finns även på

Peter R. Torpman, Karlstad Anor mest från Värmland (Gillberga, Långserud, Ullerud, Östra Ämtervik etc.), Dalsland (Fröskog, Tydje, etc.), men även från Västergötland och Bohuslän (Forshälla).

Släktforskning Anne-Marie Dufva

Släktforskning Jag forskar huvudsakligen på Värmland och Västergötland. Släkten innehåller mycket adels-och prästsläkter. Gunilla Önnberg

Släktforskning – Gunnar Öhrn Mina anor är till största delen från västergötland, trakterna runt Skara.

Thelnings släkt träd Telnings familje träd. Över 600 T(h)elningar har hittills hittats med sammanknytningar till USA, Canada, Norge, Finland, Danmark, Ryssland, Nya Zealand och Australien.

Välkommen till Bengt Åhmans släktforskarsida De flesta av mina anor kommer från Västergötland.

Välkommen Till Karl-Axel Myréns Släktforskarsida Jag har främst forskat på norra och mellersta Kalmar län, men även södra Skåne, Gärdhem med dess grannsocknar i Västergötland. Av dom släkter jag forskat om kan nämnas Klingstedt från Östergötland och senare bosatt i Lönnekulla, Vena sn (H), Klockaresläkten Lönngren från Lönneberga sn (H) och Myrén från Gärdhem sn (P).

Widos hemsida Hans anor finns i socknarna Alsen, Offerdal, Mattmar, Lit och Hallen i landskapet Jämtland. Wido Lith

Yvonne Olsson Sida om barnamörderskan Eva Magdalena Larsdotter, född 1831 i Vännäs, Västerbotten, som du hittar.

Om dufva64

Jag bloggar om släktforskning Visa alla inlägg av dufva64

Kommentera

